sobota 4. května 2013

Hynku, Viléme, Jarmilo...


Minul jsem ten První Máj. Nebo on minul mě? Spíš jsme se prostě nesešli a tak si nebudeme nic moc na sebe pamatovat.

Cestou ráno ke tchyni ještě doutnaly noční ohně upalovaných, či ohně míru, to podle toho, která doba a vláda lidu zrovna je. Z rozpálených pneumatik vyskakovaly uhlíky jejich kostí, či slavných zítřků, podle toho, která doba a vláda lidu zrovna je.

Minul jsem jak Milouše, tak Miloše. Oba, už v důchodu, prý byli úžasní a sršeli vitalitou na všech TV kanálech. Těch po levici, po pravici i těch přímo uprostřed.

Minul jsem rozkvetlé třešně. Už tam vlastně byl dost nával. Minul jsem tam i Máchu, Karla, Hynka bezdomovce, co v povzdálí postával (sám) a tiše se posmíval a smál,…těm vymahačům dluhů.

Minul jsem majáles, hluk už na předměstí. Jen pak v noci moje fena Jarmila neměla opět ráda ten jeho ohňostroj, ty jeho petardy.

Cestou zpátky, ještě plný dojmů z kvetoucí zahrady a poškrábaný od větví stromů, ve kterých jsem se v ten den ukrýval, neminul jsem tenhle CVAK. Asi opravdu ten můj První Máj…