pátek 17. května 2013

Pane prokurátore ano...


Často chodívám se svojí psicí tady po okolí, mezi domy a zahradami. Nezřídka ale mezi nimi chodívám se svojí R-jedničkou, dobře dobitou. Zahlížím i mezi ploty s tím, že cosi dutého dokáže pomoci výtvarné fotografii a tajně doufám, že se poštěstí sejmout za mřížemi třeba nějakého toho poslance, či podobnou vhodnost, pro proniknutí do bulvárního obrázkového tisku.

Dnes jsem měl štěstí, z protější strany ulice to cosi, vypadalo jako jedna z obou možností. Buď cosi dutého pro výtvarnou fotografii, nebo cosi voleného, momentálně ležícího a do oblak očima obráceného. Zaplesal jsem a jako lovec postupně dávkoval snímky, a přitom se přibližoval. Nakonec ani tím, že se jedná o možnost první, jsem nebyl zklamán. Vůbec jsem si nepřipadal jako slídil. Naopak, jako ten, co banalitu povýší na výtvarno, a třeba pak potěší nějaké diváka.

Když jsem pak doma máchal ruce v ustalovači a ustaloval ten vznikající cyklus, tak nějak automaticky padly moje oči na právě nabíhající nové zprávy, z mé rss čtečky. TAHLE, ta mě málem vyrazila pinzetu z ruky. Tedy pane prokurátore, už nikdy, opravdu nikdy o vaše mříže a zamřížoví nezavadím ani pohledem a R-jednička zůstane hluboko v brašně uložená a pojistkou proti otevření pojištěná. 





Nakonec vkládám jen jednu fotografii, nikoli cyklus, jak jsem zamýšlel. Od jednotlivosti k cyklu, od cyklu ke šmírování, ta cesta za mříže je už popsaná...a kdo by pak chodil s psicí, za mříže nahlížet...